Leon een mooie stad - Reisverslag uit Aarle-Rixtel, Nederland van Ad en Narda Bogaard - WaarBenJij.nu Leon een mooie stad - Reisverslag uit Aarle-Rixtel, Nederland van Ad en Narda Bogaard - WaarBenJij.nu

Leon een mooie stad

Door: ad en narda

Blijf op de hoogte en volg Ad en Narda

22 Juni 2013 | Nederland, Aarle-Rixtel

Zaterdag 22 juni 2013
Na het ontbijt, lopen we naar Leon 20 km. De route is niet bijzonder mooi. De stad Leon brengt hier verandering in. Leon was tot de 13e eeuw de hoofdstad van Spanje. Later wordt dit Toledo en nog later Madrid. Leon een stad met een prachtige kathedraal, waar vanmiddag een huwelijksplechtigheid is. De gasten zien er prachtig uit, de dames zijn uitgedost met hoedjes of iets moois in het haar. Ze hebben schitterende jurken aan. De mannen zijn allemaal strak in het pak.
Ik heb het bruidspaar niet kunnen zien maar de bruidsauto is helemaal van zilverkleur. Het bruidscpaar zal ook wel zoiets zijn denk ik.

Het is feest in Leon, het lijkt wel carnaval. Overal muziek en groepen die verkleed zijn. Wij zitten tegenover een plein waar de muziekinstallatie voor vanavond al klaar staat. We zullen er eens een kijkje gaan nemen staks.

We slapen in de herberg van de benedictinessen. De mannen slapen apart van de vrouwen. Tja... dit zijn nog eens regels.

Nog 300 km. dan zijn we in Santiago. Geweldig !!!!!

• 22 Juni 2013 - 16:07

Judith&Jordi:

Weer leuke verhalen om te lezen wandelaars! Het blijft mooi en bijzonder wat jullie allemaal tegenkomen en meemaken!

Geniet van de mooie omgeving en heeeeel veel succes met de laatste kilometers! Fantastisch zoals jullie gaan!

Veel liefs van ons xxx

• 22 Juni 2013 - 17:24

Jose:

Nog maar 300 km. wandelen..... Zijn jullie dan over ruim twee weken in Santiago ??
    Onvoorstelbaar knap, wat een doorzetters zijn jullie vooral met al dat slechte weer dat jullie gehad hebben. Ik heb vanmorgen nog naar ons Lenie en Anja gezwaaid die op weg waren naar Handel. Dat vind ik al ver om te wandelen.
    Hopelijk wordt de omgeving weer snel mooier. Geniet na de wandeling maar lekker op een gezellig terras. Heel veel groetjes,
    Jose en Ton

• 22 Juni 2013 - 17:28

Nellie Maas:

Hallo Ad en Narda.

Nou zeg het einde komt in zicht,dit gaan jullie uitlopen.
    En zo is de bruidsceremonie overal anders,leuk om dit te zien,misschien kun je een dansje wagen vanavond . Wij hebben vandaag een stukje van de processie mee gelopen,het was lekker wandel weer. Je Fam,ook nog gezien Narda. Heel veel wandel plezier nog voor de laatste paar honderd km.
    Groetjes Jo en Nellie

• 22 Juni 2013 - 18:50

Arno Patty En Sofie :

Tjonge jonge wat gaan jullie hard. Maar dat vinden wij niet erg hoor want we missen jullie wel een beetje ;) gisteren is Bram komen logeren en t was een dolle boel. Wat een energie heeft hij zeg!! Houd nog even vol en genieten van al t moois! En dan zien we jullie snel weer!
    Dikke knuffel van ons

• 22 Juni 2013 - 19:03

Hans En Mien:

Ha pelgrims
    Dat gescheiden slapen is zo gek nog niet,'"s nachts merk je daar toch niets van.
    Als wij alles goed bekijken is het maar een stukje meer en jullie zijn er.
    Drink er vanavond nog maar eentje op.
    gr de blokskes.

• 22 Juni 2013 - 19:21

Bernadette:

Hoi Narda en Ad,

Wat een geweldige prestatie van jullie 3 maanden onderweg en dan al zover.
    Vergeet vooral niet te GENIETEN.
    Hou vol, de finish is in zicht.

Santiago ze komen er aan !!!!!!!!!.

Bernadette

• 22 Juni 2013 - 19:59

Tina & Teun.:

Hoi Ad en Narda,

Geweldig dat jullie al zover gekomen zijn. Maar wij hadden dat ook wel verwacht, echte doorstappers zijn jullie!!!
    Hopelijk gaan de laatste weken ook zo, en komen de pelgrims gezond en wel aan in Santiago.
    Maak er een gezellige avond van daar in Leon, maar zorg ervoor dat jullie je morgenvroeg niet verslapen nu er alleen geslapen moet worden.
    Geniet nog maar lekker van wat op je pad komt, Santiaga komt inzicht!!!!

Groetjes vanuit een druilerig Brabant.

• 22 Juni 2013 - 20:34

Toon En Anni De Groot:

Hey Ad en Narda.
    Jullie zijn al een heel eind in de goede richting! De Handelse processie heeft het dit jaar zonder jullie moeten doen; maar volgend jaar zijn ben je er weer gewoon bij, toch??
    Heel interessant om de reisversLagen te lezen; wat moet dit een geweldige ervaring zijn.....

Heel veel plezier nog en tot ziens !

• 23 Juni 2013 - 15:18

Tiny En Nelly Van Breugel:

Olla Narda en Ad;
    Wat gaan jullie er snel overheen, de messeta zit er nu op en het mooie gedeelte met de Montes de Leon liggen voor jullie, een heel ander landschap zul je merken. Ik weet niet of jullie de reacties onderweg kunnen lezen. Maar toch nog even dit, In Santiago is een huiskamer der lage landen geopend aan de Rua San Pedro 29 (800 meter voor de Kathedraal aan de camino Francés). Dit is een ontmoetingsplaats voor Nederlandse en Belgische pelgrims. Misschien leuk om even binnen te lopen. Voor ons is het leuk om jullie varhalen te lezen, een feest van herkenning. Geniet ervan tot de laarste stap.

Groeten van Tiny en Nelly

Vaya con Dios