santiago komt in zicht - Reisverslag uit León, Spanje van Ad en Narda Bogaard - WaarBenJij.nu santiago komt in zicht - Reisverslag uit León, Spanje van Ad en Narda Bogaard - WaarBenJij.nu

santiago komt in zicht

Door: ad en narda

Blijf op de hoogte en volg Ad en Narda

21 Juni 2013 | Spanje, León

dinsdag 18 juni 2013
Na het ontbijt op bed gaan we om 6.30 uur op pad. We lopen naar Carrion de los Condes, 20 km.
Het eerste sytuk isn saai, we lopen op en aangelegd wandelpad, langs de P 980. Later lopn we over een zandpad, langs het water. In de berm zien we volop bloemen en vogels. In het water horen we de kikkers, die een gratis concert geven. En.... ja de koekoek roept ons allen weer toe. In Villalcazar houden we een rote rustpauze en bezichtigen de kerk. Het is pas 10.30 uur en we hoeven nog maar 6 km. te lopen. De laatste kilometers gaan weer langs de P980. Om 12.30 uur zijn we in Carrion de los Condes.
We slapen in Monasterio de Santa Clara, een oud klooster van de zuster Clarissen, met 4 pers. op een kamer. Ik schrijf dit stukje, zittend op een bankje op de binnenplaats van het klooster. Wat een stilte hier. We maken nog een wandeling door
de stad en worden weer binnengeroepen, door het prachtige gezang van 4 zusters. ´s avonds ontmoeten we Roel uit Ned. en Maikel uit de VS. Wat een kerels. Op tijd naar bed.

Woensdag 19 juni 2013
Vanochtend om 5.30 uur uit bed. We zijn om 6.00 uur klaar voor vertrek.
We hebben een lange tochtb te gaan.
De eerste 16 km. komen we niets tegen. Bij mooi weer wordt aangeraden 1 ltr. extra water p.p mee te nemen, je kunt nergens in de schaduw lopen. Die extra liter hadden we wel in winkel kunnen laten, het regent heel de tocht en het is koud. In Calzadilla hebben we na 5 uur onze eerste stop. De regencapes wordn afgedaan, het is een grote natte bende. Binnen is het echter weer gezellig en zo houdt iedereen de moed erin. Hierna vertrekken we voor de laatste 10 km. Het blijft maar regenen, terwijl het in ons Nederland erg warm is.
Als we om 13.30 uur in Legidos op onze slaapplaats aankomen, gaan we douchen en kruipen we in onze donzen slaapzak. Wat een tocht !!!!
Na ons slaapje, nog even naar de bar, met Roel en een jongen uit Zweden die we dagelijks zien.

donderdag 20 juni 2013
Op tijd uit bed, buiten wat eten en op pad.
Om 8.00 uur zijn we al in Moratinos, waar we ontbijten.
In Sahagun is onze volgende stop. We lopen veel langs de A231, op en aangelegd wandelpad. We hebben wel op mooiere stukken gelopen. Om half 2, komen we in Bercianos aan. We slapen in Albuerge Bercianos, een gemeentelijke herberg met hospedaleros van het Jacobusgenootschap uit Leon. ´s avonds worden alle tafels buitengesjouwd, om gezamelijk te eten.
We zitten aan tafel, tegenover een stel, wat vertrokken is in Zwitserland.
Na het eten wordt en pelgrimslied gezongen. Roel, uit Ned, die geen word Spaans spreekt, klimt op de stoel en neemt de leiding.
Als d Spaanse pelgrims beginnen te zingen, is het voor iedereen een lied op een bekende wijs en wordt er volop meegezongen.
Om 10.00 uuris het stil op de slaapzaal.

Vrijdag 21 juni 2013
Vanochtend om 6.30 uur zitten we aan het ontbijt. We delen onze plaatsen met een Argentijnse dame. Tja.... zeg ik en wij hebben Maxima.
Ze wist gelijk dat we uit Holland komen. Hierna op pad voor een tocht van 27 km. We lopen in een saai gebied. Maar.... de koekoek brengt weer leven in de brouwerij. We zien in de verte de sneeuw op de bergen liggen. Om 13.30 uur, zijn we in Mansilla de las Mulas, waar we slapen in een mooi Albuerge. OP het terras zit een Engels meisje wat graag gitaar wil spelen. Roel haalt zijn gitaar van stal en er wordt mooi gespeeld en gezongen.
Morgen naar Leon, de stad van de kathedtralen.

• 21 Juni 2013 - 18:50

Hans En Mien:

Hallo Narda en Ad

Dus je schoenen zijn goed gemaakt zomaar tussendoor
    Ja wat jij verteld van de koekoek maken wij ook mee.
    We hebben ze gisteren zelfs zien vliegen en maar liefst met twee misschien een koppel,
    leuk hoor.
    jullie verhaaltjes blijven leuk!!!!!!!
    Tot de volgende verhaaltjes met beter weer niet zo nat.
    groeten de Blokskes